Volkswagen Atlas Forum banner

Navigatie opgeslagen adres verwijderen

Tags
navigation
7.8K views 10 replies 7 participants last post by  Lmucci  
#1 ·
Ik heb een 2022 Atlas SEL R LINE en plotseling heeft het navigatiesysteem alle opgeslagen adressen verwijderd. Een oplossing of iemand met vergelijkbare problemen?

#4 ·
Hetzelfde probleem met mijn '22 Atlas SEL met navigatie. Ik had drie adressen ingevoerd en opgeslagen. De volgende dag werden ze niet weergegeven. Dit is twee keer gebeurd nadat ik de adressen opnieuw had ingevoerd en opgeslagen als bestemming. Als ik de Atlas uitschakel en binnen een paar minuten weer inschakel, worden de opgeslagen bestemmingen weergegeven. Het was nadat ik de Atlas urenlang niet had gebruikt, dat de opgeslagen bestemmingen niet bij het opstarten verschenen. Heeft iemand een oplossing of antwoord?

#5 ·
Ik had hetzelfde probleem, zelfs meer:
  • de navigatie onthield de laatste bestemmingen niet
  • geen achteruitrijcamera bij het achteruitrijden!
  • foutmeldingen: verkeersbordenfout, stabiliteitscontrolefout
De dealer heeft de regeleenheid F5 vervangen en die problemen zijn verholpen. Maar ik heb andere problemen met de transmissie - ik zal het in andere gebieden plaatsen.
Ah, en natuurlijk was het niet op voorraad, dus ik moest een paar weken wachten.
Documenteer alles en zet de dealer onder druk!

#6 ·
Ik had hetzelfde probleem, zelfs meer:
  • de navigatie onthield de laatste bestemmingen niet
  • geen achteruitrijcamera bij het achteruitrijden!
  • foutmeldingen: verkeersbordenfout, stabiliteitscontrolefout
De dealer heeft de regeleenheid F5 vervangen en die problemen zijn verdwenen. Maar ik heb andere problemen met de transmissie - ik zal het in andere gebieden plaatsen.
Ah, en natuurlijk was het niet op voorraad, dus ik moest een paar weken wachten.
Documenteer alles en zet de dealer onder druk!
Blij te vernemen dat het vervangen van de module op uw Atlas de door u genoemde problemen heeft opgelost. Een paar dagen geleden, tijdens een afspraak om mijn "verwijderde adressen" te corrigeren, hebben ze een diagnose gesteld. De technicus stelde vast dat de regeleenheid zonder fouten functioneerde. Ze zijn dus terughoudend om het te vervangen. Toch blijft mijn probleem bestaan.
Ik hou niet van de mogelijkheid dat mijn dashboard bekrast raakt, maar ik ben van plan om het vervangen van de module na te streven.
Als iemand anders zijn navigatie heeft laten repareren, zou ik graag willen weten wat er is gedaan. Bedankt.
PS: Ik gebruik Google Maps als mijn primaire navigatie. Verre superieur aan wat VW installeert en te veel voor vraagt...

#9 ·
Geen reparatie..... Na verschillende bezoeken, waaronder de dealer die mijn Atlas een nachtje heeft gehouden, werd mij verteld dat het ingebouwde navigatiesysteem functioneerde zoals geprogrammeerd. Ik werd zelfs verwezen naar de handleiding waar ze een 'draai' aan de bewoording gaven om hun antwoord te ondersteunen. Naar verluidt belde de chef werkplaats zijn collega bij VW America, die bevestigde wat mij was verteld.
Ik ben het er niet mee eens dat "alleen die adressen die vaker worden gebruikt, worden opgeslagen". In tegenstelling tot de handleiding die duidelijk stelt "tot 50 adressen kunnen worden opgeslagen". Ik ben de smoesjes beu en heb het niet verder met VW besproken. Noch de lokale VW-dealer, noch de keten.
Mijn navigatie werkt verder prima. Toch gebruik ik liever Google Maps, dat veruit superieur is aan wat VW in voertuigen heeft geĂŻnstalleerd. De ingebouwde navigatie wordt een back-up. Ik wou dat ik mijn huiswerk had gedaan, dan had ik de navigatie in mijn build-out verwijderd.
Ik zou nog steeds willen weten of anderen met dit probleem het hebben opgelost. Het vervangen van de regeleenheid is door sommigen gemeld als de oplossing van het probleem.

#10 ·
De onze begon dit te doen nadat we hem hadden binnengebracht voor de deurbedrading en een soort update van de software, iets met de camera. Sindsdien slaat ons systeem helemaal geen adressen meer op. Dit is een probleem, want als je eenmaal onderweg bent, kun je er niets mee doen, tenzij er opgeslagen adressen zijn, zoals thuis of op het werk. Ik moet hem voor verschillende andere dingen inleveren en dit staat op de lijst.

Ik wou eigenlijk dat ze het passagiersdetectiesysteem gebruikten om de passagier de navigatie te laten gebruiken tijdens het rijden. Mijn F-150 deed dit nadat hij vroeg: "Bent u de passagier?"

#11 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2021 Atlas. Toen ik hem voor onderhoud bracht, noemde ik het probleem, ze zeiden dat ik een update nodig had en dat deden ze. Het werkte een dag of twee prima en daarna werden er geen adressen meer opgeslagen. Ik heb de moeite niet genomen om hem terug te brengen, ik heb er gewoon mee geleefd. Nu heb ik nog maar 2 maanden te gaan (het is een lease).

Ik wou ook dat het de passagiersvraag stelde. Ik had een Explorer voor de VW en die deed dat.