Volkswagen Atlas Forum banner
21 - 40 of 94 Posts
Snelle update van mijn kant over dit probleem - hopelijk kan het anderen helpen.

Mijn auto viel constant stil, altijd bij lage snelheden (zie mijn andere bericht met video's). Gisteren naar de servicedienst gebracht en de vertegenwoordiger leek te weten dat dit geen nieuw probleem was, gezien wat hij zei toen ik de auto afleverde. Hij zei iets over "emissies".
Hij belde me dezelfde dag terug en vertelde me dat ze de auto een tweede dag moesten houden, omdat er niets naar voren kwam. Toen belde hij me vandaag om 9 uur 's ochtends en zei: "Kom hem ophalen". Ik was verbaasd.

Blijkbaar was de dampbus (soms ook wel koolstoffilter genoemd) verstopt of defect. Dit leidde volgens hem tot het afslaan. Ik heb in totaal 10 mijl met de auto gereden sinds ik hem terugkreeg, dus ik kan niet zeggen dat hij gerepareerd is totdat ik er nog een paar dagen mee heb gereden, maar tot nu toe waren die 10 mijl prima.

Na meer te hebben gezocht over "dampbus" ontdekte ik dat sommige Atlas-eigenaren hem meerdere keren moesten vervangen. Dus voor mij is de vraag: is het de Atlas die dit onderdeel op de een of andere manier snel verstopt? Wat ik ontdekte is dat de bus gemiddeld 100.000 mijl mee zou moeten gaan, in feite zullen de meeste mensen/auto's dit onderdeel nooit horen, omdat het in veel gevallen net zo lang meegaat als de auto zelf.
Maar vandaag heb ik gelezen over Atlas-eigenaren die hem 3-4 keer hebben vervangen in 20.000 mijl bij het rijden in een Atlas. De mijne verstopt bij ongeveer 7-8.000 mijl, want toen begon ik problemen te krijgen (nu heeft de auto 10.000 mijl).

Mijn auto heeft nog garantie, maar zo niet, dan zouden de kosten voor het vervangen van deze bus, inclusief het onderdeel, $740 zijn geweest.

Was hij verstopt of defect? Niemand weet het. Maar als hij defect was, waarom was de auto dan de eerste 7-8.000 mijl in orde? Naar mijn mening raakte hij verstopt en wel heel snel. Voor degenen die mijn andere bericht niet hebben gelezen, ik had precies hetzelfde probleem met mijn eerste Atlas, een model 2018 3.6L. Destijds duurde het veel langer voordat het afslaan optrad, in feite was de auto tot 20-25.000 mijl in orde. Ik besloot de 2018 in te ruilen omdat ik dacht dat het probleem alleen aan mijn auto lag (ik wist zeker dat ik een citroen had) en kreeg een 2022 die hetzelfde probleem bleek te hebben, met het verschil dat het pas na 8.000 mijl optrad.

Ik denk dat VW heel goed op de hoogte is van dit probleem. Niet alleen dat, maar mijn gevoel (en dit is slechts een gevoel) is dat hun strategie is om de bus gewoon te blijven vervangen. Sterker nog, toen ik dieper groef met de servicemedewerker en hem vertelde dat er een enorm verschil is tussen de bus die defect is versus verstopt na slechts 10.000 mijl... en dus vroeg ik - wat als hij over 8.000 mijl weer verstopt raakt...? - hij zei in feite dat ik terug moest komen en dat ze hem dan weer zouden vervangen. Dat is de strategie!
Het is in feite alsof je een auto hebt die in plaats van 25.000 mijl bandenprofiel te verbruiken, het na 5.000 mijl verbruikt en je elke 5.000 mijl banden moet vervangen. In feite is dat hoe het voor mij klinkt. Ik kan me vergissen, maar ik kan gewoon niet geloven dat in mijn beide Atlases de bus defect was. Zeer lage waarschijnlijkheid. Veel hogere waarschijnlijkheid dat de bus SNEL verstopt raakt! Waarom hij snel verstopt raakt? Dat weet ik niet, ik ben geen monteur, gewoon een logisch persoon.

Dat is mijn mening. Ik hoop gewoon dat mensen die hetzelfde probleem hebben als ik, het snel naar de dealer brengen. Het is iets dat gevaarlijk zou kunnen zijn. Mijn auto viel ooit stil toen ik 3 rijstroken overstak die uit de tegenovergestelde richting kwamen, het was eng. Als die auto's niet waren gestopt... dus neem het niet licht op, laat het repareren.

Proost

We hebben net onze 2022 Atlas naar de dealer gebracht omdat hij willekeurig stilviel midden op kruispunten na het verlaten van een stop, waarna we de auto in de parkeerstand moesten zetten en opnieuw moesten starten. Dit is meer dan een dozijn keer gebeurd en heeft 11.000 mijl en is minder dan een jaar oud. We zijn bijna meerdere keren aangereden. We hoorden van de dealer dat het een bekend probleem is waarvoor nog geen oplossing is. Ze hebben een “stop drive” op de auto uitgegeven. Geen vervangende auto's beschikbaar. VW corporate heeft een claimnummer op de auto en gaf toe dat het een bekend probleem is. Ze zeiden dat ze aan een softwareoplossing werken, maar verwachten dat het 5+ weken duurt voordat er überhaupt iets is om te proberen. En ondertussen geen vervangende auto, geen huurhulp of vergoeding van VW. We kregen het advies dat we papieren konden indienen voor een terugkoop die zou worden beoordeeld, maar dat zou 30+ dagen duren en opnieuw geen hulp voor een vervangende auto of huur.

Kan iemand dit laten diagnosticeren?? Ik heb een 2021 Atlas en hij doet het ALTIJD! Mijn motor valt zelfs uit tijdens het rijden en ik moet letterlijk helemaal stoppen, de auto in de parkeerstand zetten en de motor opnieuw starten. Dit is ABSOLUUT een veiligheidskwestie die ONMIDDELLIJK teruggeroepen moet worden.

Is dit de reden dat ik deze brief over de verlengde garantie voor de koolstofcanister per post heb ontvangen? Ik probeer te onderzoeken waar deze brief naar verwijst en ik kwam deze afslaande problemen tegen. Ik heb nog niet meegemaakt dat hij bij mij afsloeg, maar ik heb wel problemen gehad met een dip in stationair toerental als ik bij lichten zat met draaiende motor. Een paar keer is hij zelfs omhoog gegaan alsof hij ergens naartoe wilde, maar de remmen hielden hem tegen.

Het onderdeelnummer van de koolstofcanister / dampcanister is 3QF201797D, ter referentie.

snelle update van mijn kant over dit probleem - hopelijk kan het anderen helpen.

mijn auto sloeg constant af, altijd bij lage snelheden (zie mijn andere post met video's). Heb hem gisteren naar de servicedienst gebracht en de vertegenwoordiger leek te weten dat dit geen nieuw probleem was, gezien wat hij zei toen ik de auto afleverde. Hij zei iets over "emissies".
Hij belde me dezelfde dag terug en vertelde me dat ze de auto een tweede dag moesten houden, omdat er niets naar voren kwam. Toen belde hij me vandaag om 9 uur 's ochtends en zei: "kom hem ophalen". Ik was verbaasd.

Blijkbaar was de dampbus (soms ook wel koolstoffilter genoemd) verstopt of defect. Dit leidde volgens hem tot het afslaan. Ik heb sinds ik hem terug heb in totaal 10 mijl met de auto gereden, dus ik kan niet zeggen dat hij gerepareerd is totdat ik er een paar dagen langer mee rijd, maar tot nu toe waren die 10 mijl prima.

Na meer te hebben gezocht over "dampbus" ontdekte ik dat sommige Atlas-eigenaren hem meerdere keren moesten vervangen. Dus voor mij is de vraag: is het de Atlas die dit onderdeel op de een of andere manier snel verstopt? Wat ik ontdekte is dat de bus gemiddeld 100.000 mijl mee zou moeten gaan, in feite zullen de meeste mensen/auto's dit onderdeel nooit horen, omdat het in veel gevallen net zo lang meegaat als de auto zelf.
Maar vandaag heb ik gelezen over Atlas-eigenaren die hem 3-4 keer in 20.000 mijl hebben vervangen tijdens het rijden in een Atlas. De mijne raakte verstopt na ongeveer 7-8.000 mijl, want toen begon ik problemen te krijgen (nu heeft de auto 10.000 mijl).

Mijn auto valt onder de garantie, maar zo niet, dan zouden de kosten voor het vervangen van deze bus, inclusief het onderdeel, $740 zijn geweest.

Was hij verstopt of defect? Niemand weet het. Maar als hij defect was, waarom was de auto dan de eerste 7-8.000 mijl in orde? Naar mijn mening raakte hij verstopt en wel heel snel. Voor degenen die mijn andere post niet hebben gelezen, ik had precies hetzelfde probleem met mijn eerste Atlas, een 2018-model 3.6L. Destijds duurde het veel langer voordat het afslaan optrad, in feite was de auto tot 20-25.000 mijl in orde. Ik besloot de 2018 in te ruilen omdat ik dacht dat het probleem alleen aan mijn auto lag (ik wist zeker dat ik een citroen had) en kreeg een 2022 die hetzelfde probleem bleek te hebben, met het verschil dat het pas na 8.000 mijl optrad.

Ik denk dat VW heel goed op de hoogte is van dit probleem. Niet alleen dat, maar mijn gevoel (en dit is slechts een gevoel) is dat hun strategie is om de bus gewoon te blijven vervangen. Sterker nog, toen ik dieper groef met de servicemedewerker en hem vertelde dat er een enorm verschil is tussen de bus die defect is versus verstopt na slechts 10.000 mijl... en dus vroeg ik - wat als hij over 8.000 mijl weer verstopt raakt...? - hij zei in feite dat ik terug moest komen en dat ze hem dan weer zouden vervangen. Dat is de strategie!
Het is in feite alsof je een auto hebt die in plaats van 25.000 mijl bandenslijtage te verbruiken, het na 5.000 mijl verbruikt en je elke 5.000 mijl banden moet vervangen. In feite is dat hoe het voor mij klinkt. Ik kan me vergissen, maar ik kan gewoon niet geloven dat in beide van mijn Atlases de bus defect was. zeer lage waarschijnlijkheid. veel grotere kans dat de bus SNEL verstopt raakt! Waarom raakt hij snel verstopt? Dat weet ik niet, ik ben geen monteur, alleen een logisch persoon.

dat is mijn mening. Ik hoop alleen dat mensen die hetzelfde probleem hebben als ik, het snel naar de dealer brengen. Het is iets dat gevaarlijk zou kunnen zijn. Mijn auto sloeg een keer af toen ik 3 rijstroken van het tegemoetkomende verkeer overstak, het was eng. Als die auto's niet waren gestopt... dus neem het niet licht op, laat het repareren.

Proost
Ik heb een brief van VW gekregen waarin de garantie voor de koolstoffilter met 15 jaar wordt verlengd. Dat betekent dat het een nachtmerrie is voor VW.

We hebben net onze 2022 atlas naar de dealer gebracht omdat hij willekeurig stilviel midden op kruispunten nadat we waren gestopt, en dan de auto in de parkeerstand moesten zetten en opnieuw moesten starten. Dit is meer dan een dozijn keer gebeurd en heeft 11.000 mijl en is minder dan een jaar oud. We zijn bijna meerdere keren aangereden. Van de dealer vernomen dat het een bekend probleem is waarvoor nog geen oplossing is. Ze hebben een "stop drive" op de auto uitgegeven. Geen vervangende auto's beschikbaar. VW corporate heeft een claimnummer op de auto en gaf toe dat het een bekend probleem is. Ze zeiden dat ze aan een softwareoplossing werken, maar verwachten dat het 5+ weken duurt voordat er iets is om te proberen. En ondertussen geen vervangende auto, geen huurhulp of vergoeding van VW. We kregen het advies dat we papieren voor een terugkoop konden indienen die zouden worden beoordeeld, maar dat zou 30+ dagen duren en opnieuw geen hulp voor een vervangende auto of huur.
Precies hetzelfde probleem is mij overkomen - 14.000 mijl op 2022 VW Atlas SEL R-line.

Waar heeft u de terugkooppapieren ingediend?

Dit gebeurt met mijn 2019 VW Atlas en het is zo frustrerend/eng. Ik kan geen patronen ontdekken - het lijkt gewoon willekeurig te gebeuren. Ik ben erg dankbaar voor deze berichten, omdat ze kunnen helpen bij de diagnose wanneer ik hem naar de monteur breng. Ik wens iedereen veel succes met het veilig oplossen van dit probleem.

We hebben een 2018 Atlas SE V6 met 142.000 mijl. Het is een geweldige auto geweest - Heeft pas sinds kort het probleem met afslaan bij lage snelheid. Ik heb hem vandaag naar de dealer gebracht. Ze hadden de dampbus/solenoïde op voorraad - Maar ze weigerden deze te vervangen omdat de CEL niet brandde - ze zeiden dat VWOA de garantie-uitbreiding niet vergoedt als er geen actieve fout in de computer is opgeslagen.

Mijn Cross Sport uit 2023 staat momenteel bij de dealer vanwege problemen met afslaan/uitvallen. Eerst zeiden ze dat het de brandstofpomp en de brandstofpompmodule was en die hebben ze vervangen. De tweede keer zeiden ze dat het de EVAP-canister was. Nu zeggen ze dat het de brandstoftank is en die gaan ze vervangen. Het is zoooo frustrerend, want ik had een gloednieuwe Cross Sport uit 2021 en moest hem terugkopen vanwege verschillende veiligheidsproblemen, en ik dacht dat de problemen waren opgelost, dus kocht ik de 2023....stom van me! Ik heb er totaal spijt van en VW weet dat dit aanhoudende problemen zijn en ik bid gewoon dat niemand gewond raakt. Ik ben nu bezig uit te zoeken of ze deze ook terugkopen.

Ik hoop het ook niet. Ik heb ze opnieuw gemeld bij de NTSA. Er moet iets gebeuren! Ik heb geprobeerd directe contactinformatie te vinden voor Pablo Di Si, de President en CEO van VWoA. We hebben antwoorden en verantwoordelijkheid nodig! Zelfs als ze het "repareren", zijn er nog steeds problemen en het is zo'n enorm ongemak.

Vandaag dit draadje gevonden. Waarom? Omdat ik tot vandaag nog niet had gehoord of ervaren dat dit probleem hier werd beschreven. Ik reed op een parkeerterrein na een rit van meer dan 100 mijl en toen ik stopte/stil stond, sloeg de Atlas af en een bericht in het dashboard zei dat ik handmatig opnieuw moest starten. Dit is me 3-4 keer overkomen in ongeveer 30 minuten. Ik ben niet blij en het is eng. Eerst dacht ik dat het mijn start/stop was of dat ik zonder benzine kwam te zitten (omdat het zo aanvoelde - gewoon een abrupt afslaan), maar ik had start/stop eigenlijk uitgeschakeld, dus dat was het niet en daarom had het voertuig nooit af mogen slaan. Ik heb nog niet ontdekt of het het ook doet als start/stop is ingeschakeld. Ga hierop letten, want het lijkt erop dat dealers problemen hebben om dit probleem te reproduceren. Dit voertuig is een Atlas uit 2023 en is pas in april gekocht.

Is dit de reden dat ik deze brief over de verlengde garantie voor de koolstofcanister per post heb ontvangen? Ik probeer te onderzoeken waar deze brief naar verwijst en ik kwam deze afslaande problemen tegen. Ik heb nog niet meegemaakt dat hij bij mij afsloeg, maar ik heb wel problemen gehad met een dip in stationair toerental als ik met draaiende motor voor het stoplicht stond. Een paar keer sloeg hij zelfs op hol alsof hij ergens naartoe wilde, maar de remmen hielden hem tegen.

Het onderdeelnummer van de koolstofcanister / dampcanister is 3QF201797D, ter referentie.
Zou u alstublieft die brief willen delen?... Ik bedoel, u moet het serienummer, uw persoonlijke gegevens natuurlijk niet laten zien, alleen de tekst waarin een dealer het probleem eindelijk aanpakt en u zelfs details over het onderdeelnummer geeft. Met die brief zou ik eindelijk naar mijn dealerwerkplaats kunnen gaan en de interventie kunnen eisen op basis van iets zwart-wit.... Het zou veel betekenen voor de wanhopige gebruikers van dit voertuig, zoals ik. Dank u.

Ik heb een brief van VW gekregen waarin de garantie voor de koolstoffilter met 15 jaar wordt verlengd. Dat betekent dat het een nachtmerrie is voor VW.
Zou u die brief willen delen? Maak geen persoonlijke informatie bekend, alleen het feit, zodat ik met mijn VW-dealer kan gaan en kan eisen dat ze het repareren, het probleem duurt nu al 6 maanden en ze hebben gewoon geen idee (of dat is tenminste wat ze zeggen) - Alstublieft --- Dank u,

Kan iemand dit laten diagnosticeren?? Ik heb een 2021 Atlas en hij doet het ALTIJD! Mijn motor slaat zelfs af tijdens het rijden en ik moet letterlijk helemaal stoppen, de auto in de parkeerstand zetten en de motor opnieuw starten. Dit is ABSOLUUT een veiligheidsprobleem dat ONMIDDELLIJK teruggeroepen moet worden.
Ik ben benieuwd, heb je deze problemen nog steeds? Heeft de VW-service je problemen opgelost? Ik ben nog steeds bezig om contact op te nemen met VW over het onverwacht afslaan van mijn motor. Ik was aan het rijden toen het gebeurde, maar niet snel. Maakt me bang om te denken dat dit op een openbare weg of kruising zou kunnen gebeuren. Dit gebeurde me op een parkeerplaats terwijl ik met lage snelheid reed.

Ik heb dit draadje vandaag pas gevonden. Waarom? Omdat ik tot vandaag nog niet van dit probleem had gehoord of het had ervaren dat hier werd beschreven. Ik reed op een parkeerplaats na een rit van meer dan 160 kilometer en toen ik stopte/stationair draaide, sloeg de Atlas af en een bericht in het dashboard zei dat ik handmatig opnieuw moest starten. Dit is me 3-4 keer overkomen in ongeveer 30 minuten. Ik ben niet blij en het is eng. Eerst dacht ik dat het mijn start/stop was of dat ik zonder benzine kwam te zitten (omdat het zo aanvoelde - gewoon een abrupt stoppen), maar ik had start/stop eigenlijk uitgeschakeld, dus dat was het niet en daarom had het voertuig nooit mogen stoppen. Ik heb nog niet ontdekt of het het ook doet als start/stop is ingeschakeld. Ik ga hierop letten, want het lijkt erop dat dealers problemen hebben om dit probleem te reproduceren. Dit voertuig is een Atlas uit 2023 en ik heb het pas in april gekocht.

Update voor dit draadje. Belde de VW-service, zeiden dat we denken dat het de dampbus is. Een afspraak gemaakt en uiteindelijk hebben ze hem vervangen. Technicus zei dat hij brandstof in de bus vond en dat deze rammelde. Ook de n80-klep vervangen (nog niet onderzocht). Andere opmerkingen waren geen open campagne of terugroepactie op dit moment. Vroeg de serviceman hoe vaak hij dit dit jaar heeft vervangen. Geen antwoord. Vroeg ook wat de kans zou kunnen zijn dat dit opnieuw zou gebeuren. Opnieuw geen antwoord, maar een telefoonnummer van de VW-klantenservice. Ik wil gewoon informatie. Ik ben erg teleurgesteld dat dit is gebeurd. Dit voertuig is in 2023 geproduceerd, ik heb het in april gekocht en begin augustus. Ik ben daarom bezorgd over herhaalde problemen. Hopelijk niet, maar bezorgd.

Ik heb mijn auto verkocht vanwege dit probleem. VW kon het niet oplossen. Veiligheidsprobleem voor mijn vrouw en kinderen, dus ik heb hem verkocht. VW gaf me een mooie compensatie

HEEFT ER NOG IEMAND DE BATTERIJ-SENSOOR DRAAD OP DE NEGATIEVE BATTERIJ-TERMINAAL LOSGEKOPPELD EN DAARMEE GELUK GEHAD? PROBLEEM DAT IK VOND IS DAT DE AUTO IN STOP/START-MODUS GING, ZELFS WANNEER HET HANDMATIG UITGESCHAKELD WAS, HET GING IN STOP/START MAAR ZOU NIET OPNIEUW STARTEN OMDAT HET HANDMATIG UITGESCHAKELD WAS.

21 - 40 of 94 Posts